Ahir;Armes ,pau, exèrcits...i joves.Avui; E-7

|

Ahir vaig poder desenvolupar dos dels missatges que tenia més ganes de poder explicar. Al matí, convidat per la Xarxa Europa contra el Comerç d'Armes, la Fundació per la Pau i Justícia i Pau, vaig participar a la seva trobada anual per explicar la importància de la Posició Comuna sobre Exportacions d'Armament, que tant ens va costar aconseguir, i que finalment es va adoptar el desembre de 2008. De fet, aquesta és uan qüestió que m'ha comportat molta feina i dedicació tal i com podeu comprobar en la categoria d'articles Armes i desarmament, on tinc ordenats tots els apunts que he fet al respecte. Vaig poder explicar també com en el marc de la defensa europea, no té cap sentit unaeuropa amb 27 exercits, sinó que allò que toca fer és eliminar els exèrcits estatals per dotar-ne un d'europeu amb capacitat de poder participar en Operacions de Manteniment de la Pau, reduir recursos i transferir personal cap a d'altres funcions. El món ha canviat molt, i les necessitats militars també.

Per la tarda vaig poder ser amb els i les joves d’esquerra verda. Vaig recordar com els anys 94 i 99 vaig ser jo el candidat jove a les llistes del traspassat Antoni gutierrez diaz, i per això tenia especial ganes de fer aquest acte. Vaig aprofitar per fer un petit homenatge a una persona que ha estat, i que segueix essent, clau per a tot la nostra activitat a Europa: en Marc Giménez. Moltes gràcies Marc, per tota la teva entrega i dedicació.

Els dies passen i arribem avui al darrer diumenge abans del Dia E. És a dir, som al dia E-7.

0 comentarios: